کد خبر 107925
۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰

جایگاه برتر صنعت بیمه ایران در منطقه

جایگاه برتر صنعت بیمه ایران در منطقه

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به عبور از سد تحریم های بیمه ای که کاملا با هنجارهای بین المللی و جهانی در تضاد بوده است گفت: تبدیل این تهدید به فرصتی برای توسعه صنعت بیمه داخلی، دستاوردی بسیار ارزشمند و تقریبا پایان ناپذیر است.

به گزارش حیات؛ سیدمحمد کریمی گفت: دشمنان ملت ایران که فکر می کردند با تحریم صنعت بیمه می توانند مشکلات را بیشتر کنند ، اما توانستیم با توسعه بیمه اتکایی با شرکت های داخلی به صنعت برتر منطقه در این عرصه تبدیل شویم و هیچ مشکلی نداریم. وی اظهار داشت: رشد صنعت بیمه ایران در سال 2012 براساس گزارش های مراجع بین المللی 52 درصد و بالاترین نرخ رشد در جهان بوده است. کریمی ، توسعه بیمه های خصوصی و آغاز بکار فعالیت بیمه تعاون به عنوان بیست و هشتمین شرکت بیمه ای خصوصی را مهم دانست و گفت: فقط شرکت بیمه ایران دولتی است. وی از رقابتی شدن تعرفه های بیمه ای خبر دارد و افزود: پرداخت بموقع خسارت ها ، رضایت مردم  و شهروندان را افزایش داده است. رئیس بیمه مرکزی از شهروندان و موتورسواران خواست حتما به بیمه مشخص ثالث کامل توجه داشته باشند و ان را تهیه کنند. وی با قدردانی از رسانه های گروهی در توسعه فرهنگ بیمه  گفت: فرهنگ خرید بیمه شخصی ثالث و بیمه های زندگی باید بیشتر گسترش یابد. کریمی افزود: تقاضاهای جدید برای تاسیس شرکت بیمه در دست بررسی است. رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: آمار شرکت بیمه‌ای به 30 شرکت خواهد رسید و واحدهای شبکه فروش بیمه در آینده از 30 هزار واحد کنونی فراتر می رود. کریمی بر گسترش نظارت بر صنعت بیمه کشور تاکید کرد و گفت: 48 گروه متقاضی تاسیس شرکت بیمه داریم وی افزود: با پیگیری ها و نظارت بیمه مرکزی ، از بسیاری از تخلف های شرکت های بیمه ای جلوگیری کرده ایم. وی اظهار داشت: بخش بزرگی از صنعت بیمه کشور دست نخورده و بکر باقی مانده است و شرکت های بیمه باید برای فعالیت در این بخش ها ؛ توانمندی های خود برای ارائه بیمه های جدید افزایش دهند. رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تنوع سبد خدمات بیمه ای کشور در سال های اخیر بیشتر شده است ، گفت : افزایش ضریب نفوذ بیمه و رشد شاخص های بیمه ای در کشوربا تلاش متولیان و همدلی تمامی اهالی این صنعت تحقق یافته است. کریمی بر پیشرفت صنعت بیمه با استفاده از مدل های تعالی سازمانی تاکید کرد و گفت: وظایف و ماموریت ها مطابق با فرایندهای تعالی سازمانی اجرا می شود. رئیس کل بیمه مرکزی استقرار مدل تعالی سازمانی را در این نهاد ضروری دانست و گفت: با توجه به معیارهای مندرج در مدل و مقایسه عملکرد هر سازمان با سازمان های پیشرو، شرط موفقیت اجرای مدل در هر سازمانی این است که همه همکاران با تمام وجود آن را بپذیرند. کریمی گفت: سند توسعه فرهنگ بیمه ای نقشه راه همگانی شدن این صنعت است که به همگانی شدن صنعت بیمه و بالارفتن ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک خواهد کرد. تعامل متخصصان صنعت بیمه و اهالی فرهنگ و رسانه می تواند خلاهای اطلاع رسانی را پر کند و زمینه همگانی شدن این صنعت اطمینان بخش فراهم می شود. با اجرای دقیق مفاد این سند، علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، شاهد بهبود فضای کسب و کار، تقویت مشارکت های اقتصادی شرکت های بیمه و دستاوردهای مثبت اجتماعی بیمه نیز خواهیم بود.  این سند براساس چشم انداز صنعت بیمه در افق 1404، تهیه، تنظیم و تدوین شده است و می تواند به عنوان نقشه راه روابط عمومی بیمه مرکزی و شرکت های بیمه مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها