جایگاه برتر صنعت بیمه ایران در منطقه

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به عبور از سد تحریم های بیمه ای که کاملا با هنجارهای بین المللی و جهانی در تضاد بوده است گفت: تبدیل این تهدید به فرصتی برای توسعه صنعت بیمه داخلی، دستاوردی بسیار ارزشمند و تقریبا پایان ناپذیر است.
به گزارش حیات؛ سیدمحمد
کریمی گفت: دشمنان ملت ایران که فکر می کردند با تحریم صنعت بیمه می توانند مشکلات
را بیشتر کنند ، اما توانستیم با توسعه بیمه اتکایی با شرکت های داخلی به صنعت
برتر منطقه در این عرصه تبدیل شویم و هیچ مشکلی نداریم.
وی اظهار داشت: رشد
صنعت بیمه ایران در سال 2012 براساس گزارش های مراجع بین المللی 52 درصد و بالاترین
نرخ رشد در جهان بوده است.
کریمی ، توسعه بیمه های
خصوصی و آغاز بکار فعالیت بیمه تعاون به عنوان بیست و هشتمین شرکت بیمه ای خصوصی
را مهم دانست و گفت: فقط شرکت بیمه ایران دولتی است.
وی از رقابتی شدن
تعرفه های بیمه ای خبر دارد و افزود: پرداخت بموقع خسارت ها ، رضایت مردم و شهروندان را افزایش داده است.
رئیس بیمه مرکزی از
شهروندان و موتورسواران خواست حتما به بیمه مشخص ثالث کامل توجه داشته باشند و ان
را تهیه کنند.
وی با قدردانی از
رسانه های گروهی در توسعه فرهنگ بیمه گفت:
فرهنگ خرید بیمه شخصی ثالث و بیمه های زندگی باید بیشتر گسترش یابد.
کریمی افزود: تقاضاهای
جدید برای تاسیس شرکت بیمه در دست بررسی است.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران
گفت: آمار شرکت بیمهای به 30 شرکت خواهد رسید و واحدهای شبکه فروش بیمه در آینده
از 30 هزار واحد کنونی فراتر می رود.
کریمی بر گسترش نظارت
بر صنعت بیمه کشور تاکید کرد و گفت: 48 گروه متقاضی تاسیس شرکت بیمه داریم
وی افزود: با پیگیری
ها و نظارت بیمه مرکزی ، از بسیاری از تخلف های شرکت های بیمه ای جلوگیری کرده ایم.
وی اظهار داشت: بخش
بزرگی از صنعت بیمه کشور دست نخورده و بکر باقی مانده است و شرکت های بیمه باید برای
فعالیت در این بخش ها ؛ توانمندی های خود برای ارائه بیمه های جدید افزایش دهند.
رئیس کل بیمه مرکزی
گفت: تنوع سبد خدمات بیمه ای کشور در سال های اخیر بیشتر شده است ، گفت : افزایش
ضریب نفوذ بیمه و رشد شاخص های بیمه ای در کشوربا تلاش متولیان و همدلی تمامی اهالی
این صنعت تحقق یافته است.
کریمی بر پیشرفت صنعت
بیمه با استفاده از مدل های تعالی سازمانی تاکید کرد و گفت: وظایف و ماموریت ها
مطابق با فرایندهای تعالی سازمانی اجرا می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی
استقرار مدل تعالی سازمانی را در این نهاد ضروری دانست و گفت: با توجه به معیارهای
مندرج در مدل و مقایسه عملکرد هر سازمان با سازمان های پیشرو، شرط موفقیت اجرای
مدل در هر سازمانی این است که همه همکاران با تمام وجود آن را بپذیرند.
کریمی گفت: سند توسعه
فرهنگ بیمه ای نقشه راه همگانی شدن این صنعت است که به همگانی شدن صنعت بیمه و
بالارفتن ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک خواهد کرد.
تعامل متخصصان صنعت بیمه
و اهالی فرهنگ و رسانه می تواند خلاهای اطلاع رسانی را پر کند و زمینه همگانی شدن
این صنعت اطمینان بخش فراهم می شود.
با اجرای دقیق مفاد این
سند، علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، شاهد بهبود فضای کسب و کار، تقویت
مشارکت های اقتصادی شرکت های بیمه و دستاوردهای مثبت اجتماعی بیمه نیز خواهیم
بود.
این سند براساس چشم
انداز صنعت بیمه در افق 1404، تهیه، تنظیم و تدوین شده است و می تواند به عنوان
نقشه راه روابط عمومی بیمه مرکزی و شرکت های بیمه مورد استفاده قرار گیرد.